Dátum: 2001. március 8., 1:42
Feladó: Hódi Gyula --
Tárgy: =?Windows-1250?Q?Re:_(fizikaoktatás)
>[Asztalos Tibor:]
>Láttatok-e közelről olyan középiskolai fizikatanárt,
>aki a negyedikes könyv első szakaszát (termodinamika)
>megpróbálta volna megtanítani. Mert én még nem. Az
>egyetemre érkező gyerekeket kikérdezem, eddig
>mindenhol "ugorgyunk!" volt a történet lényege.
Meg kell védenem a fizikatanárok becsületét. Igaz,
hogy az még '79-ben volt és harmadikban, de a
mivel a tanárnőnk tisztességes és alapos ember,
ugyanúgy megpróbálta megtanítani az adiabatikus
állapotváltozást és a Boyle-Mariotte törvényt, mint
a közönséges, de ezért izgalmas mechanikát. Az
osztályunkból vagy öten sikeresen felvételiztünk
fizikából, ami itt csak a tanárnőnket jellemezheti.
Ja, és ez egy normál tagozatos osztály volt egy
vidéki gimnáziumban. És mivel ez a tanárnő még
mindig dolgozik, ezért biztos vagyok benne, hogy
még lehet jó tanárt találni.
>[Kiss László:]
>...egy apróság a fizika oktatasarol, ami nemileg rezonal a
>folottem levo sorok nemelyikevel:
> http://www.magyarhirlap.hu/cikk.php3?cikk=100000027200
A cikkben említett időpont körülbelül egybevág a
valaki más által itt említett 1984-gyel. Személyes
tapasztalatom nincs erről a korról, mert én addigra
elhagytam a fizikát a programozás kedvéért.
Még valami. Néhány CSILLÁ-val ezelőtt valaki azt
fejtegette, hogy elég lenne egy diáknak az általa
választott tudomány- vagy műveltségi ág kívánalmai
szerint fontos ismereteket megszereznie, a többi
tantárgyból elég lenne a minimum oktatása is. Ez
csacsiság, hiszen ha egy diáknak nem próbálnak
minél többet bemutatni a tudományokból, akkor
a középiskola befejezése előtt időszerű pálya-
választáskor hogyan tudna választani közülük?
Hódi Gyula
|