Dátum: 2001. március 7., 19:16
Feladó: Külső hozzászóló --
Tárgy: Szervusztok,
Szervusztok,
1. Igenis menjen Jano a beszelgetes errol az adott temarol
(altalanossagban termeszettudomanyi oktatas, mi tobb neveles (!) a
kozoktatasban), hiszen az MCSE alapszabalya is kimondja, hogy mindenfele
csillagaszati iskolai oktatast melegen tamogat az egyesulet. Az meg
a velemenyek osszegyujtesevel kezdodik... :-)
2. Szechenyitol, Eotvostol idezni... Ez igen! Nagyon jo, nagyon ideillik,
ezek utan en nem is nyilatkozom az altaluk felvetett problemarol! Azert
annyit megjegyzenek, hogy az egy magyarra eso Nobel-dijasok szama nem a
magyarsag genetikajaban keresendo, hanem az Eotvos - csalad
kozoktatas-politikaban betoltott vezeto szerepenek, az altaluk vegigvitt
kozoktatasi torvenynek (1868) koszonheto, ami a 20. szazadban hozta meg
gyumolcset!!! A baj az, hogy ezt a szellemet, amit Szechenyi, Eotvos
kepvislet, most teljesen el akarjak vetni, csak azert mert ket evszazados.
Ez szerintem elegtelen ok.
Van nekem is egy idezetem, Klebersberg Kunotol szarmazik, az elso
vilaghaboru utan mondta (vallasugyi es kozoktatasugyi miniszter volt):
Annak a katonanak, aki a fronton merges gazzal talalkozott, szuksegtelen
kulon megmagyarazni, fianak miert kell modern kemiat tanittatni.
De a tema jobban ki van fejtve Sukosd Csaba leveleben, amit Szaszvari Ur
levelere valaszkent irt (ld. a fentebbi cimet, most valamiert nem lattom a
CSILLA-t a pufferben...)
Ha ennyire nem is sarkitva a dolgokat, de Hegenek, Janonak, Sukosd
professzornak van igaza. Szerintem. Aztan vitatkozhatunk.
3. En nem ugy tanultam fizikat, ahogy Szaszvari irja. En villamossagi
szakkozepbe jartam, elsoben mechanikat, masodikban elektromagnesseg-tant,
harmadikban gaztorvenyeket es a fizika kisebb reszeit (optika (ami
kimaradt masodikbol, mert a szakma miatt nagyon nyomtak az aramkoroket),
meg miegymas), negyedikben a modern fizika reszei szerepeltek. Szerintem
ez logikusabb, mint amit a gimnaziumokban muvelnek. (A matekot meg idoben
megtanitottak hozza, ebbol nem csinaltak problemat.)
Udv: Szilard
------------------------------
Szervusztok,
1. Igenis menjen Jano a beszelgetes errol az adott temarol
(altalanossagban termeszettudomanyi oktatas, mi tobb neveles (!) a
kozoktatasban), hiszen az MCSE alapszabalya i skimondja, hogy mindenfele
csillagaszati iskolai oktatast melegen tamogat a leendo egyesulet. Az meg
a velemenyek osszegyujtesevel kezdodik... :-)
2. Szechenyitol, Eotvostol idezni... Ez igen! Nagyon jo, nagyon ideillik,
ezek utan en nem is nyilatkozom az altaluk felvetett problemarol! Azert
annyit megjegyzenek, hogy az egy magyarra eso Nobel-dijasok szama nem a
magyarsag genetikajaban keresendo, hanem az Eotvos - csalad
kozoktatas-politikaban betoltott vezeto szerepenek, az altaluk vegigvitt
kozoktatasi torvenynek (1868), ami a 20. szazadban hosszta meg
gyumolcset!!!
3. En nem ugy tanultam fizikat, ahogy Szaszvari irja. En villamossagi
szakkozepbe jartam, elsoben mechanikat, masodikban elektromagnesseg-tant,
harmadikban gaztorvenyeket es a fizika kisebb reszeit (optika (ami
kimaradt masodikbol, mert a szakma miatt nagyon nyomtak az aramkoroket),
meg miegymas), negyedikben a modern fizika reszei szerepeltek. Szerintem
ez logikusabb, mint amit a gimnaziumokban muvelnek. (A matekot meg idoben
megtanitottak hozza, ebbol nem csinaltak problemat.)
Udv: Szilard
|