Dátum: 2001. március 7., 14:40
Feladó: Fidrich Robert (Fidusz) --
Tárgy: re: fizika oktatas
Cl2> más területein is előfordul. Gondolj pl. az egészséges
Cl2> táplálkozás témájára (müzli hisztéria,
Cl2> tojás(=koleszterinbomba)pánik),
Na, ebbe azert inkabb nem mennek bele. Ezekrol a kerdesekrol eppen a
taplalkozastudosok jelentetnek meg ujabb es ujabb cikkeket.
A 'todomanynak' sincs egyseges allaspontja, ez is folyamatosan
valtozik.
>> Szerintem ez a specializalodas hasonlit egy piramishoz: a specializalodot
>> dologbol rengeteget tudsz, masokbol, a hatarterulek fele es azon tul
>> haladva egyre kevesebbet. Mindezt azert, mert jobban latod, a Te temad
>> hova hogyan kapcsolodik!
Cl2> Maradjunk a hasonlatodnál! A tudományok fejlődésével
Cl2> a piramis magassága egyre nő. Az egy (átlag)ember által
Cl2> birtokolható tudás mennyisége -- a piramis térfogata --
Cl2> viszont lényegesen nem növelhető, tehát a piramis
Cl2> szélessége szükségszerűen csökken.
Na, eppen ebben latom en is a problema lenyeget. En a spacializacioban
nagy veszelyt latok. Egyre kevesbe lehet atjaras a kulonfele
tudomanyok kozott a tulzott spacializacio miatt. A szagemberek pedig
tulsagosan linearisan gondolkodnak. egyre inkabb szukseg lenne a kul.
tudomanyagak kozotti atjarasra.
Cl2> A tudományos ismeretek az emberiség életminőségét
Cl2> hivatottak emelni. Erre szoktam azt mondani, hogy az
Manapsag sajnos sokkal inkabb a multinaci cegek profitjanak a noveleset
szolgaljak a tudomanyos kuttasok, nem pedig az eletminoseget.
Udv:
Fidusz
|